Srp 19

Kurz Comparative education: Czech and foreign educational systems in comparison bude probíhat v období září 2013 – říjen 2013
Kurz je rozdělen do šesti 4hodinových bloků (viz termíny na konci pozvánky)

Vyučující: Mgr. Daniela Vrabcová, Ph.D. (Katedra pedagogiky a psychologie)

Přihláška
Fotogalerie


 

Úroveň: smíšená  (pre-intermediate – intermediate – upper-intermediate)

s gramatickým zaměřením na úroveň pre-intermediate a intermediate,

tj. mírně a středně pokročilé):

Main educational topic(s): Comparative education: Czech and foreign educational systems in comparison

  • English of comparative educational studies
  • Language of OECD Education at a Glance, PISA, and TALIS
  • Comparing systems and schools of primary – secondary – tertiary education
  • OECD Indicators and relevant communication 
  • Active work with relevant data in English
  • Presenting graphs, slides, presentations, negotiating within a team  etc.

Main grammar elements:

  • Revision and practice of tenses relevant for the course topics (following the end of the course English in Educational Sciences I.:  will/going to/modal verbs) in questions, answers, negatives
  • Adjectives: comparative, superlative forms, order
  • Adjective + preposition
  • Prepositions
  • Phrasal verbs
  • Adverbs: adverbs and word order Yet, still, already, very, quite, rather, too, enough

Main language skills:

  • reading
  • writing
  • speaking,
  • listening
  • pronunciation,
  • writing abstracts
  • presenting and discussing data

Main conversation topic(s): Travelling  and business journey 1: at the airport, hotel etc.  

English proverbs and idioms – topics:

  • Clothes
  • Fashion
  • Food – drinks

Termíny:

  • pátek 13.9.     14:15 – 17:30   (4)
  • pátek 20.9.    14:15 – 17:30   (4)
  • pátek 27.9.      8:15 – 11:30    (4)
  • pátek 4.10.     14:15 – 17:30   (4)
  • pátek 11.10.    14:15 – 17:30   (4)
  • pátek 18.10.   14:15 – 17:30   (4)

rozsah: celkem 24 vyučovacích hodin kontaktní výuky


Přihláška na kurz:

Evaluace (průměrná známka; n=5 )

Obsah absolvovného kurzu: 1,2
Kvalita studijních materiálů: 1,6
Vědomosti lektora k danému tématu: 1,0
Pedagogické schopnosti lektora: 1,0
Organizace kurzu: 1,2
—————————————————————————–
Vzkazy z dotazníků:

  • Studijní materiály nejsou k jednotlivým tématům zpracovány, využívají se učebnice AJ či cvičební texty a poslech.
  • Oceňuji komunikativnost a optimismus lektorky!
  • Kurz je výborný, jenom my jsme průměrní studenti, tj. neplníme si svoje úkoly. Studijní materiály není nutné zlepšovat, plně postačují. Možná bychom mohli více mluvit, ale i to je nedostatek náš, nikoliv skvělé paní učitelky.
  • Někdy je nutné zadání a úkoly přesněji specifikovat.
  • Více konverzace, jinak perfektní!

Foto z kurzu:
[Not a valid template]

Autor: Martin Vondrák



Zanechte komentář

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášen/a.