Říj 20
V rámci projektu InPdF v KA3 se v termínu 27. – 29. září 2013 uskutečnil další kurz pro akademické pracovníky. Výjezdní kurz se konal v Harrachově v Hotelu Svornost. Zúčastnilo se ho 10 členů Katedry pedagogiky a psychologie.
Téma kurzu bylo stanoveno na Aktivizace studentů ve výuce, jeho lektorkou byla PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.
Cíle semináře:
- Získat informace o podstatě aktivizačních metod výuky, kritického myšlení a konstruktivistického pojetí výuky.
- Získat zkušenosti s aktivizačními metodami v přímé účasti na navozených aktivitách.
- Aplikovat aktivizační metody do výuky studentů.
Program:
Téma | Metody a formy práce |
Předvídání, rozhodovací procesy, tři fáze výchovně vzdělávacího procesu(pátek) | rozhodovací tabulka, diskusní pavučina |
Budování sebedůvěry dětí v období puberty, konstruktivismus ve výuce(pátek) | skupinová práce, čtyři rohy |
Kritické myšlení(sobota) | tabulka „vím, chci se dozvědět“ |
Podstata výchovy(sobota) | podvojný deník, poslední slovo patří mně (diskuse, argumentace) |
Shrnutí: charakteristika aktivizačních metod(sobota) | plakátová metoda, pošta |
Aplikační aktivity: Začlenění aktivizačních metod do výuky pedagogicko psychologických disciplín(sobota, neděle) | skupinové řešení problémů, diskuse nad předloženými návrhy, reflexe obsahu a činností |
Připravila: PhDr. Jana Doležalová, Ph.D., KPP PdF UHK
Aktivizace studentu ve výuce -Doležalová
Evaluace (průměrná známka; n= 10)
Obsah absolvovného kurzu: 1,0
Kvalita studijních materiálů: 1,0
Vědomosti lektora k danému tématu: 1,0
Pedagogické schopnosti lektora: 1,0
Organizace kurzu: 1,0
—————————————————————————–
Vzkazy z dotazníků:
- Děkuji zejména za užitečné diskuse ke koncipování studia, na které není v průběhu „běžné práce“ tolik času.
- Bylo to výborné!
- Svěží, kreativní, užitečné!
- Velmi přínosné – zařadit častěji.
- Velmi plodné, opakovat častěji.
- Skvělá organizace i vedení kurzu.
Zanechte komentář
Pro přidávání komentářů musíte být přihlášen/a.