Lis 21

Mluvní cvičení vychází z prostředí, které děti důvěrně znají. Tím je odstraněna jedna z bariér. Žáci pracují ve tří, čtyřčlenných i vícečetných skupinkách. Jednotlivci v nich představují rodiče, děti nebo také prarodiče. Navodíme atmosféru nedělní rodinné pohody. Dospělí vychutnávají kávu, děti posedávají kolem a všichni nezávazně debatují, když tu…

Nyní děti zapojují svou fantazii, přicházejí s návrhy dalšího pokračování, které představují zásadní zlom v odvíjeném příběhu. Např.: zvedá se silný vítr…, je slyšet kvílení brzd a potom náraz…, zazní radostný výkřik…, někdo přijde s nečekaným nápadem…, zazvoní telefon…., za plotem zaštěká pes…, je objeven únik plynu…Pro začátek zvolíme jednu z možností, později mohou skupiny dramatizovat různé varianty. Členové rodiny reagují na nově vzniklou situaci, každý přichází se svými myšlenkami, každý chce vzniklou situaci řešit po svém. Děti se učí nenásilnou cestou sociální komunikaci. Celé cvičení netrvá déle než několik minut. Toto i následující cvičení můžeme využít při nácviku vypravování nebo líčení

Autor: Václav Víška



Zanechte komentář

Pro přidávání komentářů musíte být přihlášen/a.